Corona- voorschriften

Sinds vrijdag 1 mei kunnen we weer voorzichtig opschalen met het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die anders zijn dan je gewend bent. Zo maken we in eerste instantie alleen afspraken op afstand, via de telefoon of een videoverbinding. Naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen. Als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen heeft van corona dan zullen we bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we het even uit. Als het voor jouw zorg noodzakelijk is, en het ook veilig en verantwoord kan, plannen we wel een behandeling in de praktijk.

Belangrijk is dan dat we ons samen houden aan de hygiëneregels:

• Wij schudden geen handen.
  • Hoest en nies in de elleboog.
  • Houd 1,5 meter afstand tot anderen (m.u.v. fysieke behandelingen).
  • Wij verzoeken u 1 of 2 grote badhanddoeken mee te nemen, welke de behandelbank volledig bedekken.
  • U dient buiten te wachten tot u door de therapeut naar binnen wordt gehaald (let hierbij op de 1,5 meter afstand).
  • Gelieve max. 5 minuten voorafgaand aan de behandeling op de praktijk aanwezig te zijn.
  • Bij binnenkomst in de behandelkamer moet u de handen wassen (minimaal 20 seconden).
  • Kom alleen, of indien noodzakelijk met maximaal één begeleider.
  • Er mag geen gebruik gemaakt worden van het toilet, de boekenkast en de informatiefolders (onze excuses hiervoor).
  • Blijf thuis bij het hebben van één of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid / niezen, hoesten of kuchen, benauwdheid, koorts (vanaf 38°C), loopneus, keelpijn, hoofdpijn, branderige ogen, moeheid, diarree of je ziek voelen.
  • Blijf thuis indien u de afgelopen 24 uur de bovenstaande symptomen heeft gehad (COVID-19 symptomen).
  • Blijf thuis indien huisgenoten/gezinsleden koorts en/of benauwdheidsklachten hebben.
  • Overleg met de behandelend therapeut indien er bij uzelf of huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona is vastgesteld. Samen kijken wij of een behandeling op afstand mogelijk is. Zo niet dan annuleren wij kosteloos de afspraak voor u.
  • Indien nodig maakt de fysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen.

Mogelijk vragen we jou ook om een mondkapje te dragen. In de praktijk houdt iedereen zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen: jouw fysiotherapeut vertelt je welke fysiotherapeutische zorg mogelijk is. We vertrouwen erop dat je begrip hebt voor de maatregelen.

Vragen? Neem contact op 020-3581614